Osto- ja toimitusehdot
Nämä myyntiehdot ovat voimassa, ellei Suomen tai muun sovellettavan lain mukaan ole määräyksiä, jotka ovat ristiriidassa näiden ehtojen kanssa.
Yleistä tietoa
Yritys
Verkkosivusto www.maxafitness.fi on osa Vartex AB -yhtiötä (organisaationumero: 559291-9699).
Osoite: Batterivägen 14, 432 32 Varberg, Sverige
Sähköpostiosoite: info@maxafitness.fi
Tekijänoikeus
Verkkosivuston www.maxafitness.fi sisältö on suojattu Suomen tekijänoikeuslain (TekijL 404/1961) mukaisesti.
Tilaaminen ja maksaminen
Maksut
Kun maksat laskulla, kortilla tai ennakkomaksulla, ei peritä lisäkuluja. Leasing- ja osamaksusopimuksiin saattaa kuitenkin liittyä lisämaksuja, kuten laskutuslisä ja sopimusmaksu.
Maksutavat
MobilePay-maksu
MobilePay-maksulla maksettaessa summa veloitetaan tililtäsi välittömästi ostotapahtuman yhteydessä.
Korttimaksu
Korttimaksuissa summa varataan kortiltasi siihen asti, kun tilaus on lähetetty varastoltamme.
Lasku Svea Bank AB:n kautta (yksityishenkilöt)
Yhteistyökumppanimme Svea Bank AB käsittelee laskut. Laskulla maksamiseen tarvitset henkilötunnuksen.
Kaikki laskut siirretään Svea Bank AB:lle. Maksuehto on 14 päivää. Myöhästyneestä maksusta veloitetaan muistutusmaksu voimassa olevan lain mukaisesti. Maksamattomat laskut voivat johtaa perintään.
Svea tekee jokaisesta ostoksesta yksilöllisen luottotarkistuksen.
Mahdollisuuteen maksaa laskulla voi vaikuttaa useita tekijöitä. Kysy tarvittaessa lisää Svean asiakaspalvelusta.
Lasku Svea Bank AB:n kautta (yritykset)
Yritykset voivat maksaa laskulla, jonka maksuaika on 30 päivää. Myöhästyneistä maksuista veloitetaan lainmukainen muistutusmaksu ja viivästyskorko.
Leasing Svean kautta (vain yrityksille)
Yrityksille tarjoamme leasingratkaisun Svea Bank AB:n kautta. Leasing mahdollistaa tuotteen käytön, vaikka omistusoikeus säilyy Svealla. Kustannukset jakautuvat kuukausieriin.
Leasing sopimus voidaan päättää etuajassa, mutta Svea säilyttää omistusoikeuden, kunnes koko summa on maksettu.
Yksityishenkilöt voivat valita osamaksun vaihtoehdoksi.
Ennakkomaksu pankkisiirrolla
Maksu suoritetaan tilisiirtona. Ohjeet sisältyvät tilausvahvistukseen. Tilausta ei käsitellä ennen maksun vastaanottoa.
Laskutus yhdistyksille
Yhdistykset voivat tilata laskulla ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Lasku lähetetään PDF-muodossa sähköpostitse. Suoritamme manuaalisen luottotarkistuksen ennen hyväksymistä. Maksuehto on 10 päivää tilauksen lähetyksestä.
Tilausten muokkaus ja peruutus
Tilauksen muokkaus tai peruutus
Asiakkaana voit muokata tai peruuttaa tilauksen klo 18.00 saakka samana päivänä, jona tilaus on tehty (ma–pe). Huomaathan, että tilaus voi siirtyä pakkaukseen välittömästi ja prosessi voi jatkua myös aukioloaikojen ulkopuolella.
Ota yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian tilauksen jälkeen. Emme käsittele muutoksia viikonloppuisin tai pyhinä. Viikonloppuna tehdyt tilaukset pakataan ja lähetetään seuraavana arkipäivänä.
Jos tilaus on jo pakattu, käytä peruutusoikeuttasi.
Tilauksen peruutus, jos toimitus viivästyy
Koska tilaukset lähetetään vasta, kun kaikki tuotteet ovat varastossa, voit peruuttaa tai muokata tilausta ennen kuin pakkaaminen on alkanut.
Toimitus ja kuljetus
Toimitusehdot
Toimitus tapahtuu joko omasta varastostamme tai joissakin tapauksissa suoraan toimittajan varastosta tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi osoitteeseen. Tuotteet toimitetaan kerrostalossa ulko-ovelle ja omakotitalossa tontin rajalle. Jos toimitus tapahtuu suoraan toimittajalta, hänellä on oikeus valita kuljetusliike. Ostajan vastuulla on varmistaa, että toimitusosoite on oikein ja että vastaanottaja on paikalla vastaanottamassa toimituksen. Vastuu tuotteesta siirtyy ostajalle, kun toimitus on vastaanotettu.
Ostajan vastuulla on tarkastaa pakkaus huolellisesti kuljettajan kanssa ja merkitä mahdolliset näkyvät vauriot heti rahtikirjaan.
Toimitusajat
Sivustollamme ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita ja pätevät normaalitilanteissa. Toimitusaika näkyy kunkin tuotteen sivulla. Jos tuote sijaitsee toimittajan varastossa, se tilataan erikseen ja toimitus voi kestää pidempään. Tilauksesi toimitusaika määräytyy sen tuotteen mukaan, jolla on pisin toimitusaika, koska toimitamme koko tilauksen yhdellä kertaa, kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Meillä ei ole mahdollisuutta jakaa toimituksia osiin.
Kuljetusvauriot
Ostajan tulee tarkastaa pakkaus toimituksen yhteydessä ja merkitä mahdolliset näkyvät vauriot rahtikirjaan kuljetusyhtiön ohjeiden mukaisesti. Ota lähetys vastaan ja tee vahinkoilmoitus asiakaspalveluumme – autamme sinua jatkotoimenpiteissä.
Toimitusesteet
Jos toimitus estyy väärin annetun osoitteen tai yhteystiedon (esim. sähköpostiosoite tai puhelinnumero ilmoituksia varten) vuoksi, perimme 25 Euro maksun. Tarkistathan siis tiedot huolellisesti ennen ostoksen tekemistä. Vastaanottajan on myös voitava todistaa henkilöllisyytensä noutaessaan lähetystä.
Jos et voi vastaanottaa toimitusta sovittuna aikana, ilmoita siitä välittömästi kuljetusyhtiölle ajan siirtämiseksi. Jos ilmoitusta ei anneta tai vastaanotto muuten estyy (esim. vastaanottaja ei avaa ovea), veloitamme toimitusesteestä aiheutuvat kulut.
Osoitteenmuutos (lähetyksen jälkeen)
Jos haluat muuttaa toimitusosoitetta sen jälkeen, kun tilaus on lähetetty varastostamme, kuljetusyhtiö joutuu merkitsemään lähetyksen uudelleen. Muutoksesta veloitettava summa vastaa alkuperäistä toimituskulua.
Noutamattomat lähetykset
Lähetys säilytetään noutopisteessä 7 kalenteripäivää ennen kuin se palautetaan meille. Pidätämme oikeuden veloittaa todelliset palautuskulut sekä 20 Euro maksun noutamattomasta lähetyksestä.
Varastointimaksu
Jos olet tilannut kotiinkuljetuksen, varastointimaksu alkaa seitsemäntenä päivänä siitä, kun lähetys on saapunut lopputerminaaliin. Vastaa siis ilmoitukseen ja vastaanota lähetys mahdollisimman pian. Varastointimaksu määräytyy kuljetusyhtiön hinnaston mukaan.
Huomioithan, että jos haluat peruuttaa ostoksen ja palauttaa tuotteen, sinun tulee ensin vastaanottaa lähetys ja sen jälkeen palauttaa se ohjeidemme mukaisesti. Lisätietoa palautuksista löydät kohdasta "Avoin osto / Palautukset".
Toimituskulut
Toimituskulut näkyvät kassalla. Hinta määräytyy tuotetyypin, painon ja valitun toimitustavan mukaan.
Peruutusoikeus, palautukset, reklamaatiot ja takuu
Peruuttaminen
Ota yhteyttä sähköpostitse info@maxafitness.fi
14 päivän peruutusoikeus
Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilauksesi. Tänä aikana voit varovasti tarkastaa tuotteen varmistaaksesi, että se vastaa odotuksiasi, mutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön.
Tuote on palautettava muuttumattomassa kunnossa, kaikkine lisävarusteineen ja alkuperäispakkauksessaan. Mikäli alkuperäinen pakkaus puuttuu, tulee käyttää vastaavaa pakkausta, joka suojaa tuotetta yhtä hyvin. On tärkeää, että tuote voidaan jälleenmyydä uutena.
Jos tuote palautetaan ilman alkuperäispakkausta, vaikka se olisi pakattu vastaavalla tavalla, vähennetään palautettavasta summasta 20 % tuotteen arvosta, koska tuotetta ei enää pidetä täysin uutta vastaavana.
Elintarvikkeet ja sinetöidyt tuotteet, kuten ravintolisät, energiajuomat ja vastaavat, kuuluvat peruutusoikeuden piiriin vain, jos pakkaus on avaamaton. Hygienia- ja turvallisuussyistä emme voi hyväksyä palautuksia, jos tuotteen pakkaus on avattu tai rikki.
Tuotteita, joissa on käytön jälkiä, ei hyväksytä palautettavaksi. Mikäli emme voi hyväksyä palautustasi, voit saada tuotteen takaisin maksamalla toimituskulut.
Huomioithan, että mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta. Tämä koskee myös tennismailoja, joiden jännitys on tilattu erikseen.
30 päivän avoin osto
Lakimääräisen peruutusoikeuden lisäksi tarjoamme 30 päivän avoimen oston tuotteen vastaanottamisesta. Jos palautus tehdään päivien 15 ja 30 välillä, tulee tuotteen olla avaamattomassa pakkauksessa.
Palautusehdot: vaatteet, kengät ja mailat
Vaatteita ja kenkiä saa sovittaa ainoastaan varovaisesti sisätiloissa. Kenkiä ei esimerkiksi saa käyttää ulkona tai padelkentällä. Mailoissa suojamuovia ei saa poistaa eikä mailaa saa käyttää pelaamiseen. Näiden ehtojen rikkominen johtaa palautuksen hylkäämiseen.
Pidennetty avoin osto joulukaupan aikana
Singles Dayn (11. marraskuuta) ja jouluaaton (24. joulukuuta) välillä tehdyillä ostoksilla on pidennetty avoin osto. Näiden ajankohtien välillä ostetut tuotteet voidaan palauttaa 31. tammikuuta asti, edellyttäen että tuotteet ovat avaamattomassa pakkauksessa.
3 kahden hinnalla -tarjouksella ostettujen tuotteiden palautus
Jos palautat osan tarjoustuotteista, tarjous raukeaa ja maksat normaalin hinnan.
Palautuksen yhteydessä hyvitämme tuotteen hinnasta alennetun summan ja vähennämme palautuskustannukset.
Palautusosoite
Agerum
C/O Vartex AB
Östra Storgatan 36
282 75 Hästveda
Ruotsi
Suosittelemme käyttämään palautustarraa, jonka saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos haluat palauttaa tuotteen omatoimisesti, varmista että lähetys toimitetaan suoraan yritysosoitteeseen, jotta se ei päädy noutopisteeseen, mikä voi estää palautuksen vastaanoton.
Palautuskustannukset
Palautuksista peritään seuraavat maksut:
-
Palautuskulu on sama kuin alkuperäisen tilauksesi toimituskulu.
-
Jos alkuperäinen tilauksesi toimitettiin ilman toimituskuluja, palautuskuluna peritään palautettavien tuotteiden normaalin toimituksen mukainen maksu.
Reklamaatiot ja takuu
Yksityishenkilöt
Reklamaation tekemiseksi sinun tulee ilmoittaa virheestä meille kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe havaittiin. Jos tuotteen takuu on päättynyt, ostajan vastuulla on osoittaa, että virhe oli olemassa jo toimitushetkellä. Kuluttajansuojalaki sekä muut sovellettavat lait antavat sinulle kuluttajana tärkeitä oikeuksia, mukaan lukien kolmen vuoden virheilmoitusoikeus alkuperäisille virheille tuotteessa.
Lisätietoa reklamaation tekemisestä ja siitä, miten saat apua, löydät sivultamme Huolto & Reklamaatio.
Yritykset
Reklamaatio on tehtävä meille kohtuullisessa ajassa siitä, kun virhe havaittiin. Jos tuotteen takuu on päättynyt, ostajan vastuulla on osoittaa, että virhe oli olemassa jo toimitushetkellä. Kauppalaki ja muut sovellettavat lait antavat elinkeinonharjoittajalle tiettyjä oikeuksia, yleensä kahden vuoden virheilmoitusoikeuden alkuperäisille virheille tuotteessa.
Mahdollisissa riitatilanteissa noudatamme Kuluttajariitalautakunnan suosituksia.
Huolto-osasto
Meillä on oma huolto-osasto, joka käsittelee tiettyjä omia tuotemerkkejämme. Muiden tuotemerkkien osalta huolto tapahtuu yhteistyössä huoltokumppaneidemme kanssa. Kaikki tiedot, jotka koskevat juuri sinun tuotettasi, löydät sivultamme Huolto & Reklamaatio.
Muut ehdot
Tieto-, kirjoitus- ja painovirheet
Jos verkkokaupassamme, mainonnassa tai vastaavassa esiintyy merkittäviä tieto-, kirjoitus- tai painovirheitä, jotka ylittävät 15 % normaalista myyntihinnasta, pidätämme oikeuden yksipuolisesti muuttaa, peruuttaa tai hylätä tilauksen. Tämä oikeus koskee myös tilanteita, joissa olet jo saanut tilausvahvistuksen tai vastaavan ilmoituksen. Pidätämme lisäksi oikeuden peruuttaa tilauksen force majeure -tilanteessa, jos emme ennakoimattomien olosuhteiden, kuten sodan, poikkeuksellisten luonnonilmiöiden, tulipalon, lakon tai pandemioiden vuoksi voi täyttää sopimusehtoja.
Henkilötiedot
Käyttäessäsi verkkosivustoamme ja palveluitamme käsittelemme henkilötietojasi tietosuojakäytäntömme mukaisesti.
Tietoa ODR-menettelystä
Lue lisää EU:n kuluttajariitoja koskevista säännöistä ja verkkovälitteisestä riidanratkaisusta (ODR) täältä:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/